November 13, 2005
A vueltas con la educación
Ayer manifestación. Multitudinaria. Tamaño medio. Nada del otro mundo. Para todos los gustos, como casi siempre. Lo importante es que la gente se lo pase bien, y al menos algunos de los que iban de Sevilla a Madrid en autobús parece que lo consiguieron. Hay gente que se entretiene con bien poco.
Lo malo de estas cosas es que se engañe a la gente, aunque siempre se puede buscar la excusa de que para crear consignas con algo de gracia y que tengan una mínima sonoridad, algo se exagera. Unos ejemplos:
En El País
- «Por una educación en libertad. LOE no» (pancarta)
- «Por el prestigio de la enseñanza, una educación en libertad» (pancarta2)
- «Zapatero: embustero» (gritos)
- «Zapatero, tienes un cero» (gritos)
- «...con la LOE no van a salir estudiantes, van a salir burros» (presentadora, justificando el himno elegido)
- «Obispos, sed valientes, no estáis solos» (pegatinas)
- «Yo no quiero que me eduque Zapatero» (otro tipo de grito, más ocurrente si cabe)
En El Mundo
- «ZP no respeta la libertad de enseñanza»
- «Cero para Zapatero»
- «Menos talante y más democracia»
- «Los jóvenes quieren una educación en libertad, sin imposiciones, sin alguien que les diga cómo tienen que pensar y que les dirijan ideológicamente y, mucho menos, que se la impongan» (la perla de Acebes Paniagua Ángel Jesús, que aún no debe de saber que a eso, precisamente, es a lo que se dedica la Iglesia desde hace bastante tiempo)
Y tampoco hace falta repetirse más. En Indymedia lo explican bastante bien.
Sin embargo la educación debería ser algo más parecido a esto, leído en areanegra:
Educar é esa palabra madura, viaxeira,
Que se enche de significados nos camiños.
Que nace do compromiso.
Que explora camiños de dentro-sentir-pensar
cara a fóra-dicir.
Educar é conciliar conceptos e realidade.
Salvar distancias.
Espertar as ganas de aprender.
A curiosidade de coñecer.
Coñecer para facer do mundo un lugar habitable.
Sensible ao diferente– nunca indiferente.
Educar converte ás espectadoras, ós espectadores
En axentes.
Educar é camiñar
Camiños de ir de cara e mirar de fronte,
De ir e vir,
De procurar e encontrar,
De escoitar e falar,
De parar e mirar,
De coñecer e transformar,
Camiños de procurar,
De dicir e facer,
De sentir e existir,
De rir e xogar,
De respectar.
Camiños de nunca acabar
Camiños para falar coas persoas con que imos,
Coas persoas que veñen,
Cos silencios
Camiños de abrazar a terra que nos abraza,
De beixar o aire que nos beixa.
de desvendar olladas.
Camiños para identificar muros que nos oprimen,
Muros que nos afogan, que nos separan,
Feitos de ollos que non miran,
De mans que non tocan,
De corazóns que non senten
Camiños para recoñecer eses muros infames
E derrubalos.
Camiños para tirar as pedras que non nos deixan oír a voz d@s que non teñen voz
E escoitalas
Escoitar o porqué do seu silencio.
Escoitar o que calan.
Sentir nosas as voces excluídas
Suprimidas
Torturadas, marxinadas, condenadas.
Sentir nosa a dor dos pobos masacrados,
Das mulleres asasinadas- maltratadas- violadas- explotadas
Das linguas que se extinguen
d@s enferm@s esquecid@s
dos corpos afogados
Sentir a dor nas súas marxes das bocas con fame
Sentir noso o lamento das árbores queimadas,
Dos mares humillados,
Da terra envelenada
Tocar a noite sen soños d@s nen@s
Sen infancia
Camiños para encontrarse
Coas voces das dos ninguéns que non son
Porque non teñen,
Que teñen nome
pero non identidade
Que non falan
Porque non lles deixan
Que falan
Pero coa lingua estrangulada
As os ninguéns que non son
porque os matan.
Derrubemos todos os muros abominables
Visibles- invisibles
Pero muros
Que nos distancian
E devolvamos as pedras aos camiños
De onde foron roubadas
Para que tornen a ser alí o que sempre foron
Simplemente pedras.
E fagamos do universo un multiverso
Inverso
Reverso
Verso
Seixo
Beixo.
Para el que lo necesite, aquí va un diccionario en galego-español.
Quizá haya algún tesoro / muy dentro de mi entraña. / ¡Quién sabe si yo tengo / diamante en mi montaña / o tan sólo un pequeño pedazo de carbón! / Los árboles del bosque de mi isla / sois vosotros, mis versos.
Salen los niños alegres / de la escuela, / poniendo en el aire tibio / de abril canciones tiernas. / ¡Qué alegría tiene el hondo / silencio de la calleja! / Un silencio hecho pedazos / por risas de plata nueva.